At finde den rigtige service når du skal have fragt fra Kina på Transporteca er let. Her forklarer vi hvad der sker efter du laver din booking, og hvordan vi udnytter en kombination a teknologi og kundeservice, så du er sikker på at få præcis den service du har brug for – uden besvær.
Når du sender fragt fra Kina på Transporteca er det første skridt i shipping procesen, at shipper (sælgeren) skal i kontakt med shipping agenten i Kina, hvor der skal sendes en ’softcopy’ af de påkrævede shipping dokumenter. Som det er nu når du bestiller fragt fra Kina på Transporteca, så sender vores system automatisk en email til afskiber, med den kinesiske agent i ‘cc’, og følgende informationer er inkluderet:
Navn, email og telefonnummer på shipping agenten i Kina, som er ansvarlig for din afsendelse
Hvis der er brug for at arrangere afhentning af forsendelsen på afskibers adresse (også kendt som EXW betingelser), inkluderer vi dato og tidspunkt, hvor afskiber skal planlægge at have forsendelsen klar
Hvis forsendelsen skal vidergives fra afskiber til shipping agenten, ved shipping agentens lager (også kendt som FOB betingelser eller EXW uden afhentning), så indkluderer vi adressen på lageret, dato og tidspunkt for hvornår forsendelsen skal overleveres
Endvidere så informerer vi speditøren på destinationen at ordren er sat i gang, så de kan åbne deres shipping fil og starte forberedelserne for at modtage forsendelsen.
I de sjældne tilfælde, hvor vi ikke registrerer et svar på vores kommunikation, vil vores system automatisk sende en påmindelse efter 24 timer og udløse en alarm, som gør det muligt for os at tage direkte kontakt til afskiber og/eller shipping agenten i Kina, så forsendelsen ikke bliver forsinket. Alt dette sker helt automatisk og uden du behøver at blive involveret.
Ombookning af fragt fra Kina på Transporteca er gratis hvis produktionen bliver forsinket
Når du importerer fra Kina, vil du nogle gange måske opleve at produktionen af dine varer ikke bliver færdig til tiden, eller at din afskiber på grund af andre ting forsinker forsendelsen. Derfor vil agenten i Kina ikke have mulighed for at afhente eller modtage godset på den aftalte dato.
Hvis dette skulle være tilfældet, vil agenten i Kina følge op med din afskiber for at få en ny dato, og din forsendelse vil blive ombooket til den næste ledige afgang, som er lig den du allerede havde booket – selvfølgelig uden meromkostning. Når den nye ankomstdato er kendt, vil du modtage en update direkte fra speditøren.
Pengene tilbage i tilfælde af aflysning
Nogle gange sker der ændringer, som kræver fleksibilitet. I sjældne tilfælde er du måske nødt til at aflyse en forsendelse fra Kina helt. En grund kunne være en uacceptabel forsinkelse i produktionen eller et uheldigt udfald mellem dig og din leverandør.
Når du bestiller fragt fra Kina på Transporteca er denne fleksibilitet en del af den service du køber. Hvis du får brug for at aflyse din forsendelse, kan du gøre det op til 24 timer før den planlagte afhentning af dit gods og få det fulde beløb for transporten tilbage. Det eneste du skal gøre er, at kontakte os via chat, telefon eller ved at sende os en email, hvor du fortæller os, du ønsker at aflyse din forsendelse og inkludere dit bestillings reference nummer.
Hvis aflysningen sker senere end dette, forbeholder vi os retten til at fratrække udgifter som allerede er sket i forbindelse med din forsendelse f.eks. som et forgæves afhentningsforsøg.
Fordele ved at bestille fragt fra Kina online
Gennem den teknologi Transporteca har udviklet, er vi klar til at modtage din bestilling når det passer dig, og når det sker vil shipping procesen starte med det samme.
Når du booker med en offline speditør, vil shipping procesen først starte når din bestilling er blevet manuelt håndteret af speditørens kundeservice team i dit hjemland. På den måde, på grund af tidsforskellen mellem Kina og Europa, vil shipping procesen typisk blive forsinket mindst 1 dag før den rigtig proces kan gå i gang. Når du bestiller på Transporteca, bliver afskiber og agenten i Kina sat i forbindelse øjeblikligt og procesen starter med det samme.
Ud over det, betyder det at bestille online også samme fordele som man kender fra at bestille andre services online som f.eks. flybilletter og forsikring. Du kan sammenligne services som passer til dit behov, i dit tempo og færdiggøre bestillingen når det passer dig.
Til sidst, fordi vi er en teknologidreven virksomhed, er det muligt for os at reducere vores marginale omkostninger, hvilket ikke bare gør det spændende at bestille hos Transporteca, men også gør det til en god forretning for os at yde alle kunder en god service – uanset størrelse. Det er grunden til, at du altid kan komme i kontakt med os relativt hurtigt enten via vores chat, email eller telefon.
Vi spørger ikke automatisk efter anmeldelser, men vores kunder deler stadig en gang i mellem deres opfattelse af os på Trustpilot – du kan læse deres anmeldelser her.
Vi er her, når du har brug for os
Hvis du har for hjælp i hvilken som helst del af shipping procesen, er vi her for dig. Kontakt os via chat eller telefon, hvis du har brug for en hurtigt svar. Du kan også altid sende os en email på [email protected] – vi satser på at svare indenfor et par timer på hverdage.