Bliv bedst muligt klædt på til din første forsendelse til Amazon FBA. Da Amazon stiller strenge krav til de varer, de modtager, samt leveringsprocessen, vil vi i det følgende gennemgå deres retningslinjer for, hvordan dine produkter skal pakkes, mærkes og leveres for at sikre, at dit første møde med Amazon FBA forløber gnidningsfrit.
Hvis det at sælge via Amazon er helt nyt for dig, skal du først og fremmest registrere dig som bruger på Amazon. Du følger blot vejledningen for at oprette en Amazon Seller-konto, og når du er klar til at tilføje dine produkter, vælger du Fulfillment by Amazon (FBA). Med denne løsning sørger Amazon for at opbevare, plukke, pakke og sende dine produkter til den respektive køber, samt administrere kundeservice og returvarer. Dit eneste ansvar som leverandør er at holde styr på din lagerbeholdning og fylde op, når det er nødvendigt.
En oversigt over Amazon FBA-processen
I det følgende vil vi gennemgå processen for at sælge dine produkter via Amazon FBA. Følg punkterne nedenfor for at sikre, at din første FBA-forsendelse til dit tildelte Amazon Fulfillment Center bliver en succes.
- Beslut hvilke produkter du vil sælge på Amazon (og opsøg en leverandør, hvis nødvendigt)
- Opret en Amazon Seller-konto
- Tilføj dine respektive produkter til Amazon og opret en Shipping Plan via din Amazon Seller-konto
- Vælg en speditør til at arrangere transporten fra din leverandør til det angivne Amazon Fulfillment Center. Vær opmærksom på, at den speditør, du vælger, skal overholde Amazons krav til pakning, mærkning og levering af dine produkter
- Arranger en leveringsaftale via Amazons bookingsystem og transport af dine produkter til det respektive Amazon Fullfillment Center
Dette indlæg vil fokusere på punkterne 3-5 og vil dække alt det, du skal vide for at få dine produkter leveret til Amazon FBA uden problemer.
Opret din Shipping Plan på Amazon
Når du er klar til at sende dine produkter til Amazon FBA, logger du på din Seller-konto og opretter en ny Shipping Plan. Først skal du angive de produkter, du vil sende til Amazon, og hertil vælger du, om du sender ‘Case-Packed’ eller ‘Individual’ produkter.
Sender du en eller flere kasser, hvis indhold varierer i antal og stand, sætter du hak ved ‘Individual’ produkter. Alternativt skal du vælge ‘Case-packed’, hvis din(e) kasse(r) indeholder ens produkter med identistiske SKU numre (en vares unikke identifikationsnummer) og er i samme stand. Med andre ord: alle dine kasser med ens produkter skal indeholde samme antal og være færdigpakkede hos leverandøren.
Herefter skal du gennemgå de følgende seks punkter i oprettelsen af din forsendelse til Amazon:
- Angiv antal for hvert produkt
- Gennemgå Amazons retningslinjer for pakning og mærkning af de respektive produkter, du vil sælge
- Print labels til dine produkter (medmindre de allerede er påført godkendte stregkoder)
- Gennemse og godkend din forsendelse til FBA
- Vælg forsendelsesmetode og angiv transportørens detaljer. Her skal du også oplyse antal kasser og printe dine shipping labels. Hvis din forsendelse er kvalificeret til Amazons ‘Partnered Carrier Programme’, er det også hér, du planlægger og betaler for transporten
- Få overblik over forsendelsesprocessen. Her kan du gennemgå indholdet af din Shipping Plan og (senere) tracke din forsendelse og dens leveringsstatus på FBA-lageret
Vedrørende punkt 2 og 3: Hvis du foretrækker ikke at klargøre og/eller mærke dine produkter selv, tilbyder Amazon FBA at gøre det for dig mod et gebyr pr. produkt via deres ‘FBA Label Service’ og ‘FBA Preparation Service’. Du vælger blot ‘Amazon’ i rullemenuerne ‘who-prepares’ og ‘who-labels’. For mere information om gebyrer og satser følg linket her.
For en detaljeret gennemgang af hvordan du opretter din første Shipping Plan, anbefaler vi følgende link.
Husk at dobbelttjekke, at din Shipping Plan er udfyldt korrekt og afspejler de produkter, du vil sende til Amazon. Når du er tilfreds, kan du fortsætte og godkende din(e) forsendelse(r). Ud fra din Shipping Plan, herunder hvilke produkter, du sender samt hvor du sender fra, vil Amazon tildele dig et specifikt Fulfillment Center. Du har således ingen indflydelse på, hvilket lager du skal sende dine varer til. Husk at notere din tildelte Fulfillment Center-kode, som du skal bruge, når du bestiller din transport, og som du kan indtaste direkte på vores Amazon-side.
Når du har godkendt din Shipping Plan, er det tid til at planlægge selve transporten. Den del uddyber vi i afsnittet nedenfor.
Transporten: Sådan fragter du dine produkter til et Amazon Fulfillment Center
Når du skal sende dine produkter til Amazons varehuse, har du tre muligheder:
- Benyt en speditør til at arrangere og klare transporten
- Få din leverandør til at sende dine varer direkte til Amazon
- Vælg at sende via ‘Amazons Partnered Carrier’-Program – denne løsning er kun mulig ved små pakkeforsendelser og inden for Amazons europæiske marked
Uanset hvilken løsning du vælger, er det helt afgørende, at Amazons retningslinjer for pakning, mærkning og levering bliver overholdt. Hvis ikke, risikerer du, at Amazon afviser din forsendelse, hvilket vil koste dig både tid og penge.
Benyt en speditør til at klare fragten til Amazon FBA
Logistikken i at få dine produkter leveret til Amazons lager kan potentielt set røve dig for både energi, tid og penge. Derfor er det meget vigtigt, at den speditør, du vælger at samarbejde med, har helt styr på processen, der kræves, når du skal sende internationalt gods til Amazon.
Så snart vægten af din forsendelse nærmer sig 100-150 kg, vil det normalt ikke længere være fordelagtigt for dig at benytte de velkendte kurerservices som DHL, UPS, FedEx osv. Kurererne kan være en hurtig og billig løsning for små pakkeforsendelser, men kun hvis du har en god kureraftale. Uden denne vil det ofte kunne betale sig at bruge en speditør uanset forsendelsens størrelse.
Generelt for større oversøiske forsendelser, vil den bedste løsning være at bruge en speditør til at arrangere transporten fra din leverandør til Amazon FBA. En speditør kan først og fremmest koordinere hvert skridt i transportprocessen for dig, hvilket kan være en stor fordel, hvis du ikke har den store erfaring med international fragt. Derudover, hvis du vælger en speditør, som har styr på, hvordan FBA fungerer – hvilket vi anbefaler på det kraftigste – kan din speditør endda hjælpe med at klargøre dit gods til en problemfri levering hos Amazon. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til følgende:
- Tjekke dit gods for skader
- Tjekke at kassens/pallens mål og vægt ikke overstiger Amazons begrænsninger
- Mærke dine kasser/paller i overensstemmelse med FBA retningslinjer
- Pakke dine kasser på paller, inklusive strækfilm og mærkning
- Arrangere en leveringsaftale med Amazon
- Transportere dine produkter til det angivne FBA lager
Den åbenlyse fordel, ved at du (det vil sige din speditør) får lov til at kvalitetstjekke dine produkter, er, at de samtidig sikrer, at Amazons retningslinjer for pakning og mærkning er overholdt og på den måde reducerer risikoen for, at din forsendelse bliver afvist ved ankomst til Amazons lager.
Ulempen er imidlertid den ekstra omkostning, der kommer ved at bruge en mellemmand til de praktiske forberedelser, eller den ekstra tid, du skal bruge på at gøre det selv, hvis du får dine produkter sendt direkte til din adresse i stedet for at lade en speditør klare arbejdet. Dertil kommer udgiften for håndtering af godset, fra det afhentes hos din leverandør, til det leveres på et Amazon Fulfillment Center. Dog er det vores klare opfattelse, at det er værd at bruge lidt ekstra penge på at uddelegere arbejdet, da der er rigtig mange ting, der kan gå galt i processen. Når du overlader dine produkter til en erfaren Amazon FBA-speditør, vil du samtidig drage fordel af speditørens ekspertise og ressourcer, og vi kan derfor garantere, at dine produkter ankommer sikkert til slutdestinationen.
Få din leverandør til at pakke og sende dine varer til Amazon
Hvis du får din leverandør til at sende dine produkter direkte til Amazon, kan det spare dig både tid og penge, da du skærer mellemmanden ud af ligningen. Dog skal du i stedet nøje instruere din leverandør i, hvordan de følger Amazons krav og retningslinjer for de praktiske forberedelser, herunder hvordan dine produkter skal pakkes og mærkes. Du skal også sende labels til din leverandør, så han kan placere dem korrekt på dine produkter og kasser. Alt skal udføres perfekt, for at leveringen til Amazons lager ikke bliver afvist.
Da der er mange ting i processen, som nemt kan forårsage fejl og misforståelser, anbefaler vi kun denne løsning ved helt små pakkeforsendelser.
En anden ting du skal overveje i forbindelse med at få din leverandør til at forberede og arrangere transporten direkte til Amazon er, at du potentielt risikerer, at så snart din leverandør er velkendt med processen for at sende varer til Amazon FBA, at han fremadrettet går uden om dig og selv sælger sine varer på Amazon. Dermed bliver han din direkte konkurrent.
Sidst men ikke mindst, hvis du vælger denne løsning, skal du være opmærksom på, at din leverandør sender produkterne med told og andre afgifter betalt på forhånd (f.eks. incoterm DDP). Dette er vigtigt, da Amazon ikke betaler transport- eller toldgebyrer på dine vegne, eller for den skyld accepterer produkter, hvor afgifter ikke er betalt.
‘Amazon Partnered Carrier’-program
Hvis du kun har en lille pakkeforsendelse, er du muligvis kvalificeret til at benytte Amazons Partnered Carrier-program. Dette afhænger af, hvor du afskiber fra og størrelsen på din forsendelse.
For at kvalificere dig til Amazons Partnered Carrier-program må din kasses længste side ikke overstige 75 cm, ligesom den samlede vægt ikke må overstige 15 kg, uden at der stilles yderligere krav: Hvis din pakke vejer mellem 15-30 kg, skal den mærkes med “Heavy Package/Team Lift”, som kan ses fra både top og sider på kassen.
Når du benytter Amazons Partnered Carrier-program, får du som sælger mulighed for at benytte de kurer-rater, som Amazon har forhandlet med de respektive kurerselskaber. Da Amazon har storkundefordele, vil disse transportpriser typisk være bedre, end dem du selv har adgang til.
Partnered Carrier-programmet tilbydes kun ved forsendelser indenfor Europa. For oversøiske forsendelser, skal du selv arrangere din transport. Ydermere, hvis din forsendelse fylder det, der svarer til en halv palle eller mere, skal dit gods pakkes på en hel palle, og dermed er Amazons Partnered Carrier-program ikke en mulighed. Når du sender en palle eller mere, må du selv finde en speditør, og en leveringsaftale skal arrangeres mellem din transportør og dit Fulfillment Center.
Læs mere om mulighederne for at benytte Amazons Partnered Carrier-program her.
Hvis du er vælger at benytte dig af Amazons Partnered Carrier-program, skal du selv kontakte kureren og arrangere afhentning af dine varer. For mere information om hvordan man arrangerer afhentning med UPS, se her.
Nu til den måske vigtigste del i forbindelse med at bruge Amazons FBA service: De praktiske forberedelser af dine produkter i overensstemmelse med Amazons retningslinjer. Uanset om du har i sinde at klare forberedelserne selv, eller om du får en mellemmand til at klare det for dig, så er det vigtigt, at du har fuldstændig styr på det, for at undgå, at Amazon afviser dine produkter ved levering.
FBA retningslinjer: Sådan forbereder du dine produkter til transport og ‘fulfillment’ hos Amazon
Ved første øjekast kan Amazons retningslinjer for at sende produkter til deres Fulfillment Centre virke komplicerede og overvældende. For at sikre, at alting forløber gnidningsfrit med din forsendelse, er det vigtigt, at du forbereder og mærker dine produkter i overensstemmelse med Amazons retningslinjer. Hvis ikke, risikerer du, at Amazon nægter modtagelse af din forsendelse, når den ankommer til Amazons Fulfillment Center. Nedenfor opsummerer vi alt det, du skal vide om Amazons retningslinjer for pakning, mærkning og levering.
Amazons retningslinjer for specifikke produktkategorier
Når du registrerer dine produkter på din Amazon Seller-konto, giver Amazon en detaljeret pakke-guide til produkter, som kræver speciel pakning og forberedelse direkte online. Listen over produkter inkluderer, men er ikke begrænset til:
- Skrøbelige produkter
- Væsker/gels
- Tekstiler
- Baby produkter
- Skarpe produkter
- Små produkter
- Pornografisk indhold/produkter beregnet for voksne
Uanset om du sælger babyprodukter, væsker eller skrøbelige produkter, har Amazon tilsvarende retningslinjer for det hele. Vi har samlet alle Amazons FBA video-vejledninger til korrekt pakning her:
Retningslinjer for mærkning og stregkoder
Alle produkter, som sendes til Amazon FBA skal være mærket med en enkel, scanbar og korrekt stregkode for at Fulfillment Centrene kan identificere og registrere dine produkter, når de ankommer. Hvis Amazon ikke kan læse dine produkters stregkoder, er der stor sandsynlighed for at opstå problemer, såsom at afgøre hvilken vare der er tale om, hvem den tilhører, og hvor den skal hen. Når du mærker dine varer efter Amazons anvisning, sikrer det en vellykket modtagelse, herunder at din beholdning registreres korrekt.
Amazon FBA skelner mellem produkter, du selv skal mærke og produkter, som allerede er mærket med godkendte stregkoder fra producenten. Sidstnævnte refererer Amazon til som ‘Stickerless, Commingled Inventory’ og er dermed produkter, du kan sende til Amazons Fulfillment Centre, uden du behøver at mærke produkterne først. I det følgende vil vi gennemgå de to muligheder for stregkoder, du kan benytte, når du sender varer til Amazon FBA:
- Benyt produktets eksisterende stregkode påført ved produktion (gælder kun for kvalificerede produkter)
- Påfør egne stregkoder, som printes via din Amazon Seller-konto
Stickerless, Commingled produkter
Nogle produkter kvalificerer sig til at bruge producentens stregkode, og hvis din stregkode-præference er sat til det, vil producentens stregkode blive brugt til at identificere og tracke dine varer hele vejen igennem Amazon FBA-processen. Vær opmærksom på, at når du vælger denne løsning, vil dine produkter blive ‘blandet’ med andre sælgeres produkter af samme varetype.
Det betyder i praksis, at hvis en kunde køber et af dine produkter, vil Amazon sende det produkt, som er på lager nærmest den specifikke kunde – også selvom det måske ikke er ‘dit’ produkt, altså det specifikke produkt, du har sendt til Amazons Fulfillment Center. I sådan et tilfælde vil Amazon tildele et tilsvarende produkt fra din lagerbeholdning til den sælger, hvis produkt blev brugt til kundens ordre, og du vil naturligvis få betalingen for salget som normalt.
Sidst men ikke mindst, når du vælger at bruge producentens stregkode som din label-løsning, kan Amazon tilbyde hurtigere levering af denne specifikke vare til kunden og vil tilmed spare dig både tid og penge, da du ikke behøver at mærke dine produkter selv med Amazons stregkoder.
Godkendte producent-stregkoder omfatter UPC, EAN og ISBN og for at kunne bruge disse, skal dit produkt overholde følgende krav:
- Produktet skal være nyt
- Produktet skal have en enkel, scanbar stregkode, som stemmer overens med en enkel ASIN (Amazons stregkode) i Amazon-kataloget
- Produktet må ikke have en udløbsdato
- Produktet må ikke være spiseligt eller topisk (f.eks. creme, shampoo, eller kosmetik)
Print og mærk selv dine produkter
Hvis dine produkter ikke er kvalificerede til ‘Stickerless, Commingled Inventory’, skal du selv printe og mærke dine produkter med FBA labels, og det er vigtigt, at du følger Amazons retningslinier for mærkning, så dine produkter ankommer hurtigt og problemfrit til det pågældende Fulfillment Center. Amazon-stregkoder inkluderer ASIN og FNSKU.
Når du opretter din Shipping Plan, vil du under skridt tre kunne printe dine labels – disse skal du videresende til din speditør, medmindre du har tænkt dig at mærke dine produkter og kasser selv.
Alle dine produkter skal have et scanbart label – dette gælder for hvert enkelt produkt, dvs. hvis du har en forsendelse indeholdende ti sæt høretelefoner, så skal hvert enkelt sæt mærkes med en stregkode. Det er ikke nok at mærke papkassen, de transporteres i.
Derudover er det vigtigt, at labels påføres på en glat overflade og dækker eventuelle gamle stregkoder. Placer ikke labels rundt om hjørner, kurver og kanter, da dette kan påvirke evnen til at scanne dem og dermed forsinke eller stoppe kvitteringsprocessen. Dette vil i sidste ende have en negativ indvirkning på, hvornår dine produkter bliver tilgængelige for salg.
For produkter der kræver ekstra praktisk forberedelse, f.eks. produkter, der skal pakkes i poser eller bobleplast, skal du sikre, at dine labels kan scannes uden at åbne indpakningen. Dette gælder også for produkter, som hører under kategorien ‘Stickerless, Commingled Inventory’. Dertil er det vigtigt at pointere, at stregkoderne ikke må være udtværede, falmede eller itu, da dette også vil komplicere scanningen. Det samme gælder for mærkning af dine kasser: labels skal placeres på toppen af din(e) kasse(r) væk fra åbninger, kanter og hjørner, og hvis du genbruger kasser, skal du sørge for at dække gamle labels og stregkoder til.
Se videoen nedenfor for at blive klogere på retningslinjer for mærkning af dine produkter:
Amazon FBA: Krav til mærkning
Vær opmærksom på retningslinjer for palleforsendelser
Når du sender paller til Amazons Fulfillment Centre, skal du være opmærksom på følgende retningslinjer:
- Levering til Amazons lagre i Europa (undtagen England) skal ske på Europaller (120x80cm)
- Levering til Amazons lagre i England skal ske på Engelske paller (120x100cm) i B stand eller bedre
- Max højde for enkelte paller er 1,7m eller 1,8m (varierer fra pakhus til pakhus) og 2,8m for to stablede paller, inklusive pallens højde. Se listen over pakhuse her, som indeholder information om max højde
- Max vægt er 500 kg inklusive pallens vægt
- Paller skal være indpakket i klar strækfilm
- Paller, der sendes internationalt, skal være varmebehandlede i overensstemmelse med ISPM-15 standard
- Max vægt pr. papkasse på pallen er 30 kg. Hvis vægten overstiger 15 kg, skal “Heavy weight” tydeligt markeres på kassen – både på toppen og på siderne
- Alle forsendelser, på nær helt små pakker, skal sendes på paller
- Alle paller, som indeholder forskellige produkter i ens indpakning skal mærkes “Mixed merchandise” eller “mixed SKUs”
- Alle paller skal mærkes med følgende information i øvre højre hjørner:
- Sælgers navn
- Til og fra adresser
- PO nummer (Purchase Order Number)
- Antal kasser
- Antal paller (“Pallet #___ of ___.”)
Se mere information om krav til palleforsendelser her.
Krav til levering og leveringsaftaler hos Amazon FBA
Når du sender dine produkter til Amazon, kræver det, at du har en aftale om levering. Det er således ikke muligt bare at møde op med dine produkter eller sende din vognmand uannonceret. For at få adgang til levering skal du først booke en en leveringsaftale, som giver dig et tidsinterval, hvori du skal ankomme på Amazons lager med din forsendelse.
Du skal udfylde en booking blanket, hvori du angiver de efterspurgte informationer såsom antal af paller og kasser og PO nummer (dit Amazon reference ID). Når du har udfyldt formularen, videresender du den til din speditør, som herefter skal kontakte det respektive Fulfillment Center og arrangere en leveringsaftale. Sammen med PO-nummeret, skal transportøren også oplyse et PRO-nummer og et Bill of Lading-nummer. Din valgte speditør skal anmode om levering minimum 24 timer i forvejen for alle leveringer.
Hvis du vælger at benytte Transporteca til at stå for din transport, sørger vi naturligvis for at arrangere levering til Amazon på dine vegne.
Fordi Amazon kræver at FBA leveringer sker på meget specifikke tidspunkter – nogle gange sent om aftenen i meget snævre tidsrum, kan dette forårsage mindre forsinkelser ift. den oprindeligt estimerede transittid, du får fra os. Transporteca – ligesom alle andre transportører – kan ikke kontakte Amazon vedrørende leveringsaftaler, før speditøren har din forsendelse på sit lager i det pågældende leveringsland. Desuden kan det tidsrum, Amazon tildeler transportøren, potentielt set ligge nogle dage efter, at dit gods er ankommet på transportørens lager.
Sidst men ikke mindst er det påkrævet, at alle palleterede forsendelser leveres på en lastbil på minimum 7,5 ton. Dette sikrer, at lastbilen kan bakke op til læsserampen, og at en elektrisk palleløfter kan få adgang til bagenden af lastbilen. Private køretøjer, som biler, varevogne og pickups vil blive afvist.
Når din levering går galt
Ingen gider at bekymre sig om transport og leveringer, og derfor synes vi, det er vigtigt, at du er bekendt med de mest hyppige årsager til, at varer bliver forsinket eller i værste fald afvist af Amazon ved levering. Nedenstående punkter vil opsummere, hvorfor det nogle gange går galt i leveringsprocessen. Forsinkelser og afvisninger sker, når:
- produkter ikke er pakket korrekt til opbevaring
- produkter ikke er mærket korrekt eller har ulæselige stregkoder
- forsendelsen indeholder uventede produkter, f.eks. samme kasse indeholder flere forsendelser, produkterne er ikke tilføjet på din Seller-konto, eller du har sendt flere produkter end angivet
- der mangler produkter ift. hvad du har angivet, f.eks. Point-of-sales kasser brugt som indpakning, eller hvis sæt af flere produkter er mærket forkert
- produktets stand eller beskrivelse ikke stemmer overens med, hvad der er angivet i Amazons system, f.eks. forkert version, stand eller indbinding
- højden på pallen overstiger Amazons begrænsning på 1,7m/1,8m for enkelte paller og 2,8m for stablede paller
- farlige produkter udgør en sikkerhedsrisiko
- den samme stregkode er brugt på flere forskellige produkter
- flydende produkter ikke er forsvarligt forseglede og/eller er lækket
- du sender ‘Case-Packed’ produkter med kun én label på den ydre kasse, når du faktisk forsøger at levere flere produkter
- dit produkt er mærket med flere stregkoder, fordi du ikke har dækket de gamle til
- stregkoden er placeret på den yderste indpakning og potentielt er faldet af
- dine papkasser vejer for meget uden at du har angivet det på kassen (> 15 kg)
For en kort opsummering af restriktioner, hvad man må og ikke må, se Amazons guick guide.
Told og afgifter
Det er vigtigt at være opmærksom på, at Amazon ikke påtager sig ansvar for told og andre afgifter, som måtte være pålagt dine produkter. Derfor skal du sikre dig, at din forsendelse er toldbehandlet, og at eventuel toldskyld og andre afgifter er afregnet, inden leveringen finder sted hos Amazon. Ellers risikerer du, at din forsendelse bliver afvist, når den ankommer til Amazons Fulfillment Center. Dertil vil vi minde dig om, at Amazon ikke kan bruges som importør eller (endelig) modtager af dine importerede forsendelser.
Farligt gods
Vær opmærksom på, at Amazon FBA har restriktioner på bestemte produkter, som ikke er tilladt at sælge via FBA. Listen herunder omfatter ikke samtlige af disse produkter, men eksempler på nogle af dem:
- HAZMAT produkter: komprimeret gas og brandfarlige produkter (lithium batterier kræver ekstra information om produktet)
- Forgængelige produkter (produkter med udløbsdato f.eks. mad og graviditetstests)
- Tunge produkter hvis vægt overstiger 30 kg
- Tobak, våben, receptpligtig medicin, alkohol, knive og væskebeholdere større end 1L.
For den fulde liste over FBA forbudte produkter, følg linket her.
Når Amazon har modtaget din forsendelse
Når Amazon har modtaget og scannet dine produkter, bliver de oplagret, og dine produkter vil typisk være tilgængelige for kunder online inden for tre arbejdsdage. Via din Amazon Seller-konto kan du få det fulde overblik over din forsendelse. Besøg din ‘View Summary’-side for at følge processen i takt med, at din forsendelse godkendes og modtages hos Amazon. Skulle der mod forventning være nogle problemer med din forsendelse, er det også via denne side, du bliver adviseret. Hvis din forsendelse efter 72 timer ikke er (fuldt) modtaget, skal du kontakte Amazon Seller Support for yderligere assistance.
Amazon FBA med Transporteca
Mange nye Amazon FBA sælgere synes, at processen omkring at få deres produkter leveret til Amazons lager er overvældende – og vi kan sagtens forstå hvorfor. Det er en kompliceret proces, som kræver en stor viden og praktisk erfaring. Transporteca har den nødvendige erfaring, og vi har allerede hjulpet mange virksomheder med at få deres produkter sikkert frem til Amazon. Vi samarbejder med flere betroede speditører, som fuldt ud forstår processen og kravene for en vellykket levering hos Amazons Fulfillment Centre – og dermed sikrer en succesfuld førstegangsoplevelse.
Når du booker din transport med Transporteca, sikrer vi, at alting relateret til transporten bliver sørget for, inklusive toldbehandling. Vores samarbejdspartnere sikrer, at dine produkter bliver pakket og mærket, så de opfylder Amazons anvisninger, og vi planlægger og booker en leveringsaftale med Amazon, så hurtigt det er muligt.
Vi klarer alt fra afhentning hos din leverandør, frem til dine produkter er leveret ved Amazons Fulfillment Center. Overlad blot logistikken til os, så garanterer vi, at Amazons retningslinjer bliver fulgt og overholdt – og du kan i stedet bruge din tid på at fokusere på din virksomhed.
Overvejer du at sælge dine produkter via Amazon FBA? Så kan du få fragtpriser og bestille din transport direkte til dit Amazon-lager her.
Amazon FBA
Send dine varer direkte til et Amazon Fulfillment Center.
Fra vores liste vælger du blot hvilket center, du skal sende til, hvordan dit gods er pakket og derefter modtager du et tilbud på din fragt.
Har du yderligere spørgsmål til din forsendelse, er du meget velkommen til at kontakte os på chat, email eller telefon.
Du kan også læse Amazon FAQs for mere information om FBA, eller læse den fulde guide til hvordan du opretter en FBA forsendelse.